دانستنی های پیتزا
چاپ و بسته بندی فست فود
در ین وبلاگ ما به نکات بسته بندی و انواع غذا های فست فود می پردازیم

بسته بندی بسته بندی و ترکیب رنگ ها مشکلات بسته بندی در تجارت الکترونیک جعبه دیزی معیار های صنایع بسته بندی در سال 2020 آشنایی با غذاهای ترکیه ای پنج سوال که باید از شرکت های چاپ و بسته بندی باید پرسیده شود؟ 13 دلیل قانع کننده برای پوشیدن بیشتر کیسه های خرید بوم 5 روش طرز تهیه پیتزا تهیه شکلات خانگی سیب زمینی سرخ کرده محبوب ترین فست فود تاریخچه‌ ای خوشمزه از سیب‌ زمینی‌ سرخ‌ کرده بلژیکی سیب زمینی سرخ کرده رستورانی یا اولین باش , یا بهترین! 2 روش برای درست کردن سیب زمینی سرخ کرده رستورانی بسته بندی با کاغذ ذرت نکاتی در مورد شرکت های چاپ و بسته بندی فست کژوال و تفاوت آن با فست فود


دانستنی های پیتزا

 

پیتزا یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذای دنیا است که در تمام دنیا عاشقان زیادی دارد. این غذا به حدی در جهان محبوب است که یک روز جهانی با این عنوان  داریم. 9 فوریه روز جهانی پیتزا است.

اگر فقط یک بار طعم پیتزا را چشیده باشید احتمالا شما هم الان جز عاشقان پیتزا هستید. در این مقاله همه چیز درمورد پیتزا را می خوانید. پیتزا را یک غذای ایتالیایی می دانند. آیا واقعا پیتزا یک غذای ایتالیایی است؟

پیتزا

پیتزا

تاریخچه پیتزا

تقریبا هیچ پاسخی دقیقی به این سوال که اولین پیتزا از کجا آمده است وجود ندارد. پیدا کردن مبدا پیتزا بیشتر به تعریف شما از پیتزا بستگی دارد. شواهد تاریخی نشان می دهد در قرون وسطا مردم خاورمیانه نوعی غذا داشتند که از یکی خمیر به شکل نان و موادی بر روی آن ساخته می شد.

این غذا شاید اجداد پیتزای امروزی باشد. بسیاری معتقدند اولین پیتزا که شامل نان و خرما بود در زمان هخامنشیان رایج بود. این غذا، غذای سربازان ایرانی در زمان جنگ بود.

در زمان جنگ سربازان ایرانی موادی برو روی خمیر میریختند و بر روی سپر خود قرار می دادند تا در کنار آتش پخته شود. این نوع غذا توسط ایرانیان به یونانی‌ها منتقل شد و پس از آن یونانیان مهارج به ایتالیا، به مردم جنوب ایتالیا یاد دادند تا اینکه نوع نان و خرما به ایتالیا منتقل شد.  

پیتزا

پیتزا

اما اگر تعریف شما از پیتزا، پیتزای امروزی باشد قدمت پیتزای امروزی به حدود 300 سال پیش برمی گردد. این پیتزا از خمیر، سس گوجه و مخلفات دیگر ساخته شده است. تولید گوجه فرنگی و انتقال آن به ایتالیا باعث شد پیتزا به شکل امروزی شکل بگیرید.

ایتالیایی ها ابتدا در مصرف گوجه مقاومت زیادی داشتند. پس از مدت‌ها مقاومت بر روی مصرف گوجه بالاخره گوجه فرنگی بخش اصلی پیتزا را تشکیل داد. 

پیتزا به شکل امروزی خود، 2 قرن از قرن (16 تا 18) بخش زیادی از غذای مردم فقیر جامعه را تشکیل میداد. در سال 1831 اولین پیتزا فروشی در ایتالیا آغاز به کار کرد و کم کم معازه های بیشتری شکل گرفتند. اما این غذا هنوز غذای مردم فقیر جامعه بود. 

طرز تهیه پیتزا مخصوص رستورانی

به نظر میرسد پیتزا در سال 1890 وارد سفره مردم جهان بخصوص ثروتمندان شد. زمانی که اومبرتوی یکم پادشاه ایتالیا و همسرش به ناپل سفرکردند. همسر پادشاه ایتالیا، مارگاریتا به دلیل خوردن زیاد غذای چرب بیمار شده بود.

درخواست کرد غذای سالمی که همه مردم ایتالیا میخورند را برایش طبخ کنند. سرآشپز رافائل اسپوزیتو برای آماده کردن غذا انتخاب شد. 

رافائل و همسرش پیتزا را برای پادشاه و ملکه انتخاب کردند. پیتزای رافائل از سه قسمت سبز و سفید و قرمز تشکیل شده بود که نشان دهنده پرچم ایتالیا بود.

ملکه بعد از خوردن پیتزای رافائل گفت که این بهترین غذایی است که تا بحال خورده ام. به این طریق رافائل شهرت زیادی پیدا کرد و اسم پیتزای خود را به نام ملکه (مارگاریتا) نامگذاری کرد.


اولین پیک پیتزای تاریخ

پیتزا

پادشاه و همسرش مارگاریتا نمی‌توانستند به رستوران رافائل بروند. بنابراین به رافائل می گفتند که پیتزای مخصوص آن ها را برایشا بیاورد. به این ترتیب اولین پیک پیتزا در تاریخ توسط رستوران رافائل شکل گرفت. این فرهنگ کم کم رواج پیدا کرد و امروزه همه رستوران ها از پیک استفاده می کنند.

اولین پیتزای آمریکایی

اولین بار در قرن 19ام پیتزا هم یا مهاجرت ایتالیایی ها به آمریکا وارد شد. آمریکایی‌ها که عاشق همبرگر و هات داگ بودند حالا غذای جدید را تست می‌کردند. پیتزا به سرعت در همه غذا فروشی‌ها وارد شد.

جنارو لومباردی در سال 1984 اولین پیتزا فروشی آمریکا را در منهتن افتتاح کرد. شهری که به ایتالیای کوچک معروف بود. پیتزای در آن سال‌ها خیلی بع مذاق آمریکایی‌ها خوش نیامد. اما لومباردی از سلیقه آمریکایی‌ها استفاده کرد و پیتزا را مطابق سلیقه مردم آمریکا تغییر داد. در پیتزای لومباردی پنیر زیاد با نان ضخیم تر خودنمایی میکرد.

لومباردی از سوسیس و کالباس زیاد در پیتزای خود استفاده کرد و همین کافی بود تا مردم آمریکا عاشق پیتزا شوند. این نوع پیتزا به پیتزای آمریکایی معروف شد.

پیتزا

ورود پیتزا به ایران

فرهنگ غذای غربی برای اولین بار از مرزهای شمالی و از کشور روسیه وارد ایران شد. اولین رستوران های فرنگی حدود 100 سال پیش و در دهه 1300 راه اندازی شد. مردم ایران در آن سال ها با غذاهای جدید روبرو شدند که پیش از این نخورده بودند.

غذاهایی مانند سوپ، کتلت، پیارشکی، سالاد الویه و… . در این دوره به مرور کافه ها رایج شدند که بیشتر مشتریانشان افراد تحصیل کرده، نویسندگان، فرنگی ها و افراد ثروتمند بودند. در دهه 40 تاثیر آمریکا بر فرهنگ غذایی مردم بیشتر شد و رستوان های آمریکایی جای خود را در بازار ایران باز کردند.

ششم بهمن 1347 رضا رئیسی از فارغ التحصیلان ایرانی مقیم آمریکا، اولین پیتزا فروشی ایران را افتتاح کرد. رئیسی اسم این رستوران را پیتزا پنیری گذاشت. بسیاری هم پیتزا داوود واقع در نوفل لوشاتو را اولین پیتزا فروشی ایران می داند. پیتزا داوود هم مانند پیتزا پنیری در دهه 40 آغاز به کار کرد و امروزه هم با همان روش قدیمی خود درحال فعالیت است.

در ایران پیتزا با سرعت خیلی زیادی بن مردم محبوب شد. مردم به راحتی این غذای فرنگی را پذیرفتند و عاشقش شدند. امروزه پیتزا بخش قابل توجهی از رژیم غذایی ما ایرانی ها را شکل داده است.

 

انواع پیتزا و جعبه پیتزا 

پیتزا توسط آشپزهای مختلف به مرور تغییر کرد. هرکسی با خلاقبت خود دستی بر این غذای محبوب می برد و طعم جدید به پیتزا اضافه می کند. چند مورد از پر طرفدارترین پیتزاهای دنیا را بشناسید.

پیتزا مارگاریتا

پیتزا

پیتزا

زادگاه این پیتزا ایتالیا است. به دلیل موارد ساده ای که در این پیتزا به کار رفته است، قیمت مناسبی دارد و برای کسانی که حساسی دارند هم خیلی مناسب است. 

ترکیبات: مارگاریتا از مواد ساده ای تشکیل شده است. ریحان، پنیر و گوجه مواد اصلی این پیتزای ایتالیایی است.

 

پیتزا

پیتزا

پیتزا کالزونه (نیمه ماه)

اسم این نوع پیتزا از یک نوع شلوار که در قرن 16 میلادی رایج بود. این پیتزا مواد ساده ای دارد و از سبزیجات مختلف تشکیل شده است. پیتزا کالزونی پیتزا مارگاریتایی است که از وسط تا شده است و مواد آن در داخل پنیر خمیر قرار دارد. 

 

پیتزا

پیتزا

پیتزا چهار فصل

بسیاری از افراد تمایل دارند که چند طعم مختلف را در یک پیتزا تجربه کرنند. پیتزای چهار فصل مناسب این افراد است. معمولا در هر قسمت این پیتزا از یک پنیر خاص استفاده می شود. پنیرهای موزارلا، بلوچیز و پارمیزان در این پیتزا زیاد استفاده می شود. 

 

پیتزا

پیتزا

پیتزا پپرونی پر فروش ترین پیتزا

معروف ترین پیتزا در جهان، پیتزا پپرونی است. این نوع پیتزا حدود 45 درصد سفارشات پیتزا را تشکیل داده است. پپرونی نوعی کالباس تند است که از گوشت گوشاله تولید شده است. بعضی از رستوران ها بجای پپرونی، کالباس معمولی استفاده می کنند و با قلقل آن را تند می کنند. 

 

پیتزا

پیتزا

پیتزا هاوایی – ترش و شیرین

این پیتزا که در بعضی رستوران ها با نام آفریکانا هم طبخ می شود، طعمی متفاوت دارد. مواد تشکیل دهنده این پیتزا، سس گوجه فرنگی، ژامبون و آناناس است.

این ترکیب برای ما ایرانی ها کمی ناشناخته است و معمولا ایرانی ها تمایل زیادی به این پیتزا ندارند. اما اگر اهل ماجراجویی و چشیدن طعم های مختلف هستید، این پیتزا مناسب شماست.

 

پیتزا

پیتزا

پیتزا مارینارا پیتزا موانان

پیتزای مارینارا از مواد دریایی تشکیل شده است. این پیتزا ارزش غذایی بالایی دارد. مارینارا نوعی سس گوجه فرنگی است. این سس را در گذشته موانان تهیه می کردند و به همین دلیل به مارینارا معروف شد.

مارینارا به معنی دریایی است. در تهیه پیتزا مارینارا از میگو و ماهی های دریایی بخصوص ماهی تن استفاده می شود. اما بسیاری از رستوران ها برای راحتی خود از تن ماهی استفاده میکنند. تن ماهی ارزش غذایی پایینتری دارد. 

 

پیتزا

پیتزا

پیتزا گوشت 

پیتزا گوشت شامل طیف گسترده ای از پیتزاها می شود. همانطور که از اسم این پیتزا پیداست ماده اصلی تشکیل دهنده این پیتزا گوشت است. یکی از جالب ترین پیتزاهای این دسته، پیتزا کانیباله است که به معنی آدم خوار است.

این پیتزا برای افرادی که علاقه زیادی به گوشت دارند ساخته شده است. کانیباله به معنی گوشتخوار. در بسیاری از رستوران ها این پیتزا از گوشت چرخ کرده ساخته می شود. 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: پیتزا,

نویسنده : ساسان سلمانی تاریخ : چهار شنبه 26 آذر 1399



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به چاپ و بسته بندی فست فود مي باشد.