5 روش طرز تهیه پیتزا
چاپ و بسته بندی فست فود
در ین وبلاگ ما به نکات بسته بندی و انواع غذا های فست فود می پردازیم

بسته بندی بسته بندی و ترکیب رنگ ها مشکلات بسته بندی در تجارت الکترونیک جعبه دیزی معیار های صنایع بسته بندی در سال 2020 آشنایی با غذاهای ترکیه ای پنج سوال که باید از شرکت های چاپ و بسته بندی باید پرسیده شود؟ 13 دلیل قانع کننده برای پوشیدن بیشتر کیسه های خرید بوم 5 روش طرز تهیه پیتزا تهیه شکلات خانگی سیب زمینی سرخ کرده محبوب ترین فست فود تاریخچه‌ ای خوشمزه از سیب‌ زمینی‌ سرخ‌ کرده بلژیکی سیب زمینی سرخ کرده رستورانی یا اولین باش , یا بهترین! 2 روش برای درست کردن سیب زمینی سرخ کرده رستورانی بسته بندی با کاغذ ذرت نکاتی در مورد شرکت های چاپ و بسته بندی فست کژوال و تفاوت آن با فست فود


5 روش طرز تهیه پیتزا

طرز تهیه پیتزا 

استخوانی

پولیش در واقع یک شروع کننده است ، همانطور که هنگام تهیه خمیر مایه استفاده می شود ، اما با استفاده از مخمر نانوا استفاده از پولیش به جای افزودن مخمر خشک مستقیم به خمیر به معنای این است که به طور کلی در دستور غذا مخمر کمتری وجود دارد ، بنابراین خمیر بیشتر طول می کشد تا خمیر شود (که این باعث می شود آب قویتر ، کشدارتر و بهتر در آب نگه دارد). این مدت زمان بلند شدن ، خمیری سبک و حباب دار ایجاد می کند ، که تاول های بزرگ و نامنظمی را در پوسته و مقدار مناسب جویدن را تضمین می کند. اثبات طولانی همچنین به مخمر زمان بیشتری برای تجزیه آرد می دهد و پوسته طلایی و کاراملی ایجاد می کند.

در ابتدا مخلوط شدن

مهم است که پس از ترکیب نمک ، خمیر را کاملاً کار دهید. قلاب خمیر (یا دست شما) پیوندهای گلوتن را می شکند و دوباره آنها را به صورت زنجیرهای بلند در می آورد ، که باعث می شود خمیر بالا برود و حبابدار شود.

کشش و تا شدن

 

نگه داشتن گوشه ای از خمیر ، کشش آن به سمت بالا و جمع شدن آن روی خود باعث ایجاد قدرت ، کشش و کشش می شود. همچنین از تشکیل بیش از حد حباب های بزرگ هوا جلوگیری می کند.

مخلوط پولنتا / آرد

این یک خمیر کاملاً مرطوب است ، بنابراین برای جلوگیری از چسبیدن آن به سطح کار و دست ها ، باید از مقداری آرد استفاده کنید. وقتی زمان انتقال پیتزا به ماهیتابه فرا رسیده است ، پولنتا مانند یاتاقان های توپی کوچک عمل می کند و خمیر را به راحتی درون ظرف داغ می کشد. پولنتا همچنین یک پایه مغزدار و ترد به ته پیتزای پخته شده می دهد این پیتزا ها به طور معمول در جعبه پیتزا ایرانیان پک قرار می گیرد.

شکل دادن

استفاده از مشت در ابتدای فرآیند شکل دهی به پخش یکنواخت خمیر کمک می کند. هنگامی که پایه خمیر به اندازه کافی بزرگ شد ، می توانید با استفاده از دستان خود آن را در یک دایره بزرگتر دستکاری کنید. انگشتان خود را کنار هم نگه دارید (ایده این است که یک سطح بزرگ و صاف ایجاد کنید) تا خمیر را پاره نکنید و از طریق آن سوراخ نکنید. اگر اشتباه کردید نگران نباشید - فقط خمیر را به هم نزدیک کنید تا پارگی مهر و موم شود. به یاد داشته باشید که نباید لبه پایه خمیر را فشار دهید - شما نمی خواهید حباب های دوست داشتنی در آن پوسته ایجاد کنید.

ماهیتابه / گریل

هنگام استفاده از این روش به جای اجاق گاز معمولی ، استفاده از گرمای تهاجمی مهم است. تماس مستقیم با یک تابه بسیار داغ ، تردترین و خوشمزه ترین پایه پیتزا را برای شما فراهم می کند. وزن مواد پوششی وسط را صاف نگه می دارد ، در حالی که پوسته در اطراف آن باد می شود - به شکل گیری تاول های بزرگ و توخالی تماشا کنید. یک فلاش زیر کوره ، پوسته و پپرونی را کاراملی می کند و همچنین برای ذوب شدن پنیر و حباب زدن سس گوجه فرنگی خدمت می کند.


دستور پیتزا پپرونی

 

عناصر

POOLISH

  • آرد نان سفید قوی 150 گرم
  • مخمر خشک شده سریع 1/8 قاشق چایخوری یا یک مخلوط بزرگ

خمیر

  • آرد نان سفید قوی 500 گرم ، به علاوه اضافی برای گردگیری
  • روغن زیتون فوق العاده بکر 2 قاشق غذاخوری ، به علاوه مقدار اضافی برای کاسه
  • نمک دریایی خوب 1 قاشق غذاخوری
  • polenta مشتی مخلوط با یک مشت آرد نان سفید قوی

سس

  • گوجه فرنگی آلو 400 گرم قلع
  • پوره گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
  • قند کاستور ½ قاشق چایخوری
  • دانه های فلفل سیاه برای تهیه ½ قاشق چایخوری
  • سرکه شراب قرمز ½ قاشق غذاخوری

برترین ها

  • توپ 250 گرم موزارلا ، آبکش شده
  • پپرونی 32 برش
  • ریحان مشتی برگ
  • روغن زیتون بسیار بکر برای سرو

روش

  • مرحله 1

    شب قبل از روز پیتزا سازی ، با مخلوط کردن آرد و مخمر با 150 میلی لیتر آب ولرم ، مواد غذایی را درست کنید. روی آن را با حوله تمیز چای بپوشانید و یک شب بگذارید بماند. باید تا صبح خیلی حباب دار باشد.

  • گام 2

    برای تهیه خمیر ، پنیر ، آرد ، روغن زیتون و 275 میلی لیتر آب ولرم را با یک قلاب خمیر به مخلوط کن مخلوط کنید. به مدت 5 دقیقه روی کم مخلوط کنید تا آرد کاملاً ترکیب شود. روش دیگر ، در یک کاسه بزرگ با دستهای تمیز به خوبی مخلوط کنید تا جایی که آرد مخلوط نشده باقی نماند

  • مرحله 3

    بگذارید 20 دقیقه بماند ، سپس نمک را با 2 قاشق غذاخوری آب ولرم بیشتر اضافه کنید و 5 دقیقه دیگر مخلوط کنید - این باید یک خمیر ترکیبی صاف و یکدست باشد که از کناره های کاسه شروع به دور شدن می کند. روش دیگر ، استفاده از دست های تمیز و مرطوب برای کشش ، کشیدن و ورز دادن خمیر به مدت 10 دقیقه روی سطح کار آردپاشی شده تا زمانی که به یک تکه خمیر کش دار تبدیل شود.

  • مرحله 4

    به یک کاسه کمی روغن آغشته کنید و بگذارید ، روی آن را با حوله تمیز چای بپوشانید ، برای مدت 3 تا 4 ساعت ثابت شود ، به آن کشش داده و 2 ساعت اول هر 30 دقیقه را جمع کنید (با دستان خیس یک طرف خمیر را به آرامی بالا بکشید و آن را روی بقیه خمیر تا کنید. 90 درجه بچرخانید و سه بار تکرار کنید). بگذارید خمیر تقریباً دو برابر شود و واقعاً حباب دار باشد.

  • مرحله 5

    به یک سطح کار آردپاشی شده تبدیل شده و به چهار قطعه مساوی تقسیم کنید. به چهار توپ محکم تبدیل کنید و در این مرحله شما دو انتخاب دارید: 1) خمیر را 2 ساعت دیگر در دمای اتاق بگذارید ، کمی با آرد غبار گرفته و با یک حوله تمیز چای پوشانده شود ، بعد از آن آماده پخت است. یا 2) گلوله ها را درون یک ظرف صاف یا داخل بشقاب بریزید ، آرد بپاشید ، سپس آنها را بپوشانید و لرز دهید تا 24 ساعت. 2 ساعت قبل از پخت و پز را از یخچال خارج کنید تا به دمای اتاق برسد.

  • مرحله 6

    برای سس ، گوجه فرنگی ، پوره گوجه فرنگی ، شکر ، فلفل و مقداری چاشنی را به غذاساز بریزید. ویز بزنید تا یکدست شود. سرکه را اضافه کنید ، مخلوط کنید و چاشنی آن را بررسی کنید.

  • مرحله 7

    برای شکل دادن به پیتزا ، یک تخته خرد کردن را با مخلوط پولنتا / آرد بپاشید ، یکی از گلوله های خمیر را بردارید ، با پوسته / آرد بیشتری بپاشید ، سپس به آرامی از مشت خود استفاده کنید تا توپ را بیشتر گسترش دهید ، مراقب باشید که خیلی فشار ندهید لبه توپ خمیر را به آرامی فشار داده و کشش دهید ، آنرا بچرخانید تا تقریباً به اندازه قاعده ماهیتابه دایره ای یکدست شود.

  • مرحله 8

    یک ماهیتابه بزرگ ، نچسب و بدون اجاق گاز را روی حرارت زیاد گرم کنید و کوره را تا حد زیادی گرم کنید ، در بالای آن یک قفسه قرار دهید. هنگامی که ماهیتابه خیلی داغ شد ، دایره خمیر را با احتیاط درون قالب بکشید و سریع کار کنید ، مقداری سس گوجه فرنگی را با قاشق بریزید ، آن را بچرخانید و لبه آن را بچرخانید ، مقداری از موزارلا را پاره کنید و برشهای پپرونی را روی آن قرار دهید. آشپزی را روی آشپز بپزید ، هر چند دقیقه یکبار پایه را با دقت بلند کنید و بررسی کنید که خمیر جوش خورده و در جاهایی سوخته است. ماهی تابه را زیر گریل قرار داده و آن را بپزید تا پف کند ، حباب زده و ذغال آن سوخته شود. پیتزا را با احتیاط از ماهیتابه خارج کرده و روی برگ های ریحان بپاشید و روغن آن را بپاشید. این کار را با خمیر و مواد اضافه شده باقیمانده تکرار کنید.

بهترین دستور العمل های پیتزا را بررسی کنید

دستور پیتزا وگان برای خمیر پیتزا وگان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: پیتزا,

نویسنده : ساسان سلمانی تاریخ : دو شنبه 23 فروردين 1400



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به چاپ و بسته بندی فست فود مي باشد.