چاپ و بسته بندی فست فود
در ین وبلاگ ما به نکات بسته بندی و انواع غذا های فست فود می پردازیم

بسته بندی بسته بندی و ترکیب رنگ ها مشکلات بسته بندی در تجارت الکترونیک جعبه دیزی معیار های صنایع بسته بندی در سال 2020 آشنایی با غذاهای ترکیه ای پنج سوال که باید از شرکت های چاپ و بسته بندی باید پرسیده شود؟ 13 دلیل قانع کننده برای پوشیدن بیشتر کیسه های خرید بوم 5 روش طرز تهیه پیتزا تهیه شکلات خانگی سیب زمینی سرخ کرده محبوب ترین فست فود تاریخچه‌ ای خوشمزه از سیب‌ زمینی‌ سرخ‌ کرده بلژیکی سیب زمینی سرخ کرده رستورانی یا اولین باش , یا بهترین! 2 روش برای درست کردن سیب زمینی سرخ کرده رستورانی بسته بندی با کاغذ ذرت نکاتی در مورد شرکت های چاپ و بسته بندی فست کژوال و تفاوت آن با فست فود


5 روش طرز تهیه پیتزا

طرز تهیه پیتزا 

استخوانی

پولیش در واقع یک شروع کننده است ، همانطور که هنگام تهیه خمیر مایه استفاده می شود ، اما با استفاده از مخمر نانوا استفاده از پولیش به جای افزودن مخمر خشک مستقیم به خمیر به معنای این است که به طور کلی در دستور غذا مخمر کمتری وجود دارد ، بنابراین خمیر بیشتر طول می کشد تا خمیر شود (که این باعث می شود آب قویتر ، کشدارتر و بهتر در آب نگه دارد). این مدت زمان بلند شدن ، خمیری سبک و حباب دار ایجاد می کند ، که تاول های بزرگ و نامنظمی را در پوسته و مقدار مناسب جویدن را تضمین می کند. اثبات طولانی همچنین به مخمر زمان بیشتری برای تجزیه آرد می دهد و پوسته طلایی و کاراملی ایجاد می کند.

در ابتدا مخلوط شدن

مهم است که پس از ترکیب نمک ، خمیر را کاملاً کار دهید. قلاب خمیر (یا دست شما) پیوندهای گلوتن را می شکند و دوباره آنها را به صورت زنجیرهای بلند در می آورد ، که باعث می شود خمیر بالا برود و حبابدار شود.

کشش و تا شدن

 

نگه داشتن گوشه ای از خمیر ، کشش آن به سمت بالا و جمع شدن آن روی خود باعث ایجاد قدرت ، کشش و کشش می شود. همچنین از تشکیل بیش از حد حباب های بزرگ هوا جلوگیری می کند.

مخلوط پولنتا / آرد

این یک خمیر کاملاً مرطوب است ، بنابراین برای جلوگیری از چسبیدن آن به سطح کار و دست ها ، باید از مقداری آرد استفاده کنید. وقتی زمان انتقال پیتزا به ماهیتابه فرا رسیده است ، پولنتا مانند یاتاقان های توپی کوچک عمل می کند و خمیر را به راحتی درون ظرف داغ می کشد. پولنتا همچنین یک پایه مغزدار و ترد به ته پیتزای پخته شده می دهد این پیتزا ها به طور معمول در جعبه پیتزا ایرانیان پک قرار می گیرد.

شکل دادن

استفاده از مشت در ابتدای فرآیند شکل دهی به پخش یکنواخت خمیر کمک می کند. هنگامی که پایه خمیر به اندازه کافی بزرگ شد ، می توانید با استفاده از دستان خود آن را در یک دایره بزرگتر دستکاری کنید. انگشتان خود را کنار هم نگه دارید (ایده این است که یک سطح بزرگ و صاف ایجاد کنید) تا خمیر را پاره نکنید و از طریق آن سوراخ نکنید. اگر اشتباه کردید نگران نباشید - فقط خمیر را به هم نزدیک کنید تا پارگی مهر و موم شود. به یاد داشته باشید که نباید لبه پایه خمیر را فشار دهید - شما نمی خواهید حباب های دوست داشتنی در آن پوسته ایجاد کنید.

ماهیتابه / گریل

هنگام استفاده از این روش به جای اجاق گاز معمولی ، استفاده از گرمای تهاجمی مهم است. تماس مستقیم با یک تابه بسیار داغ ، تردترین و خوشمزه ترین پایه پیتزا را برای شما فراهم می کند. وزن مواد پوششی وسط را صاف نگه می دارد ، در حالی که پوسته در اطراف آن باد می شود - به شکل گیری تاول های بزرگ و توخالی تماشا کنید. یک فلاش زیر کوره ، پوسته و پپرونی را کاراملی می کند و همچنین برای ذوب شدن پنیر و حباب زدن سس گوجه فرنگی خدمت می کند.


دستور پیتزا پپرونی

 

عناصر

POOLISH

  • آرد نان سفید قوی 150 گرم
  • مخمر خشک شده سریع 1/8 قاشق چایخوری یا یک مخلوط بزرگ

خمیر

  • آرد نان سفید قوی 500 گرم ، به علاوه اضافی برای گردگیری
  • روغن زیتون فوق العاده بکر 2 قاشق غذاخوری ، به علاوه مقدار اضافی برای کاسه
  • نمک دریایی خوب 1 قاشق غذاخوری
  • polenta مشتی مخلوط با یک مشت آرد نان سفید قوی

سس

  • گوجه فرنگی آلو 400 گرم قلع
  • پوره گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
  • قند کاستور ½ قاشق چایخوری
  • دانه های فلفل سیاه برای تهیه ½ قاشق چایخوری
  • سرکه شراب قرمز ½ قاشق غذاخوری

برترین ها

  • توپ 250 گرم موزارلا ، آبکش شده
  • پپرونی 32 برش
  • ریحان مشتی برگ
  • روغن زیتون بسیار بکر برای سرو

روش

  • مرحله 1

    شب قبل از روز پیتزا سازی ، با مخلوط کردن آرد و مخمر با 150 میلی لیتر آب ولرم ، مواد غذایی را درست کنید. روی آن را با حوله تمیز چای بپوشانید و یک شب بگذارید بماند. باید تا صبح خیلی حباب دار باشد.

  • گام 2

    برای تهیه خمیر ، پنیر ، آرد ، روغن زیتون و 275 میلی لیتر آب ولرم را با یک قلاب خمیر به مخلوط کن مخلوط کنید. به مدت 5 دقیقه روی کم مخلوط کنید تا آرد کاملاً ترکیب شود. روش دیگر ، در یک کاسه بزرگ با دستهای تمیز به خوبی مخلوط کنید تا جایی که آرد مخلوط نشده باقی نماند

  • مرحله 3

    بگذارید 20 دقیقه بماند ، سپس نمک را با 2 قاشق غذاخوری آب ولرم بیشتر اضافه کنید و 5 دقیقه دیگر مخلوط کنید - این باید یک خمیر ترکیبی صاف و یکدست باشد که از کناره های کاسه شروع به دور شدن می کند. روش دیگر ، استفاده از دست های تمیز و مرطوب برای کشش ، کشیدن و ورز دادن خمیر به مدت 10 دقیقه روی سطح کار آردپاشی شده تا زمانی که به یک تکه خمیر کش دار تبدیل شود.

  • مرحله 4

    به یک کاسه کمی روغن آغشته کنید و بگذارید ، روی آن را با حوله تمیز چای بپوشانید ، برای مدت 3 تا 4 ساعت ثابت شود ، به آن کشش داده و 2 ساعت اول هر 30 دقیقه را جمع کنید (با دستان خیس یک طرف خمیر را به آرامی بالا بکشید و آن را روی بقیه خمیر تا کنید. 90 درجه بچرخانید و سه بار تکرار کنید). بگذارید خمیر تقریباً دو برابر شود و واقعاً حباب دار باشد.

  • مرحله 5

    به یک سطح کار آردپاشی شده تبدیل شده و به چهار قطعه مساوی تقسیم کنید. به چهار توپ محکم تبدیل کنید و در این مرحله شما دو انتخاب دارید: 1) خمیر را 2 ساعت دیگر در دمای اتاق بگذارید ، کمی با آرد غبار گرفته و با یک حوله تمیز چای پوشانده شود ، بعد از آن آماده پخت است. یا 2) گلوله ها را درون یک ظرف صاف یا داخل بشقاب بریزید ، آرد بپاشید ، سپس آنها را بپوشانید و لرز دهید تا 24 ساعت. 2 ساعت قبل از پخت و پز را از یخچال خارج کنید تا به دمای اتاق برسد.

  • مرحله 6

    برای سس ، گوجه فرنگی ، پوره گوجه فرنگی ، شکر ، فلفل و مقداری چاشنی را به غذاساز بریزید. ویز بزنید تا یکدست شود. سرکه را اضافه کنید ، مخلوط کنید و چاشنی آن را بررسی کنید.

  • مرحله 7

    برای شکل دادن به پیتزا ، یک تخته خرد کردن را با مخلوط پولنتا / آرد بپاشید ، یکی از گلوله های خمیر را بردارید ، با پوسته / آرد بیشتری بپاشید ، سپس به آرامی از مشت خود استفاده کنید تا توپ را بیشتر گسترش دهید ، مراقب باشید که خیلی فشار ندهید لبه توپ خمیر را به آرامی فشار داده و کشش دهید ، آنرا بچرخانید تا تقریباً به اندازه قاعده ماهیتابه دایره ای یکدست شود.

  • مرحله 8

    یک ماهیتابه بزرگ ، نچسب و بدون اجاق گاز را روی حرارت زیاد گرم کنید و کوره را تا حد زیادی گرم کنید ، در بالای آن یک قفسه قرار دهید. هنگامی که ماهیتابه خیلی داغ شد ، دایره خمیر را با احتیاط درون قالب بکشید و سریع کار کنید ، مقداری سس گوجه فرنگی را با قاشق بریزید ، آن را بچرخانید و لبه آن را بچرخانید ، مقداری از موزارلا را پاره کنید و برشهای پپرونی را روی آن قرار دهید. آشپزی را روی آشپز بپزید ، هر چند دقیقه یکبار پایه را با دقت بلند کنید و بررسی کنید که خمیر جوش خورده و در جاهایی سوخته است. ماهی تابه را زیر گریل قرار داده و آن را بپزید تا پف کند ، حباب زده و ذغال آن سوخته شود. پیتزا را با احتیاط از ماهیتابه خارج کرده و روی برگ های ریحان بپاشید و روغن آن را بپاشید. این کار را با خمیر و مواد اضافه شده باقیمانده تکرار کنید.

بهترین دستور العمل های پیتزا را بررسی کنید

دستور پیتزا وگان برای خمیر پیتزا وگان


:: برچسب‌ها: پیتزا,

نویسنده : ساسان سلمانی تاریخ : دو شنبه 23 فروردين 1400

تهیه شکلات خانگی

این شکلات خانگی فوق العاده غنی و انحطاطی با پودر کاکائو ، روغن نارگیل ، عسل و مغزهای خرد شده تهیه می شود. تهیه آن بسیار آسان است و به لطف روغن نارگیل طعم شگفت انگیزی دارد. برای خرید جعبه شکلات کادویی می توانید به سایت ایرانیان پک مراجعه کنید . 

شکلات خانگی روی بشقاب

تهیه شکلات خودتان آسان است. و وقتی آن را در خانه درست می کنید ، می دانید دقیقاً چه عواملی در آن نقش دارد و همچنین می توانید مواد افزودنی خوشمزه ای مانند آجیل خرد شده مورد علاقه خود را اضافه کنید.

همچنین تهیه یک دستور العمل سرگرم کننده است! بچه های من عاشق کمک به من در ساختن آن هستند و من خوشحالم که از آنها کمک می گیرم. آنها عاشق ریختن مخلوط گرم ذوب شده در قالب ها هستند ، سپس تماشای تبدیل شدن آن به طرز جادویی به بونهای شکلاتی زیبا.

عناصر

برای تهیه شکلات خانگی خود فقط به چهار ماده نیاز خواهید داشت! آیا شما فقط عاشق دستور العمل های دارای لیست کوتاه مواد نیستید؟ در اینجا یک مرور کلی از آنچه شما نیاز دارید - اندازه گیری دقیق در کارت دستور العمل زیر آورده شده است:

روغن نارگیل بکر : من عطر و طعم فوق العاده ای را که به شکلات می بخشد دوست دارم. همچنین می توانید برای شکلات پایدارتر که نیازی به یخچال نیست ، از کره کاکائو درجه غذایی استفاده کنید. بحث را در زیر مشاهده کنید.

پودر کاکائو شیرین نشده: من پودر کاکائو فرآوری شده در هلند را ترجیح می دهم که ملایم تر باشد و به اندازه پودر کاکائو طبیعی اسیدی نباشد. اما اگر تمام آنچه در دست دارید پودر کاکائو طبیعی است ، این نیز باید مفید باشد.

عسل : متوجه شدم که فقط 2 قاشق غذاخوری مقدار مناسبی است. آنها دوز کاملی از شیرینی به این شکلات می دهند - نه خیلی شیرین ، بلکه خیلی تلخ هم نیست.

آجیل خرد شده : می توانید آنها را حذف کنید ، اما شکلات را افزایش می دهند ، هم از نظر طعم و هم از نظر بافت. مطمئن شوید که آجیل ها نمک نیستند مگر اینکه فکر کنید ترکیب نمک شیرین را دوست دارید.

دستورالعمل ها

چگونه شکلات خانگی درست کنیم؟ به طرز شگفت آوری آسان است! در واقع آنقدر آسان که انجام یک فعالیت عالی با بچه هایتان است. بسته به سن آنها ، متوجه می شوم که هنگام ساخت آن ها به کمترین نظارت احتیاج دارند.

دستورالعمل های دقیق تهیه این دستور در کارت دستور العمل زیر آورده شده است. در اینجا مراحل اساسی وجود دارد:

1. روغن نارگیل را در مایکروویو ذوب کنید ، سپس پودر کاکائو ، عسل و مغزها را به تدریج هم بزنید. همچنین می توانید از اجاق گاز برای ذوب روغن روی حرارت کم استفاده کنید ، اما مایکروویو سریعتر و راحت تر است.

2. مخلوط را در قالب سیلیکون آبنبات بریزید (پیوند محصول در کارت دستورالعمل زیر آورده شده است). این قالب ها ضعیف هستند ، بنابراین بهتر است قالب را روی سینی یا ظرفی که در فریزر شما قرار دارد قرار دهید.

3. شکلات را فریز کنید تا خودش را بگیرد. این باید بین 20-30 دقیقه طول بکشد. من بی تاب نیستم ، بنابراین من معمولاً بعد از 20 دقیقه آنها را بیرون می آورم ، حتی اگر در این مرحله هنوز تمیز باشند.

طرز تهیه شکلات خانگی: کلاژ عکس گام به گام

تغییرات و تعویض ها

من این دستور را همانطور که هست دوست دارم و تقریباً همیشه آن را همانطور که نوشته شده درست می کنم. اما در صورت تمایل به تغییر دستور اصلی ، در اینجا چند ایده برای شما آورده شده است:

  • می توانید به جای روغن نارگیل از کره کاکائو درجه غذایی استفاده کنید. من معتقدم که می توانید آن را در Whole Foods و احتمالاً در آمازون پیدا کنید. اما من روغن نارگیل را ترجیح می دهم زیرا عطر و طعم آن را دوست دارم!
  • شما می توانید آجیل هایی را که استفاده می کنید تغییر دهید - قطعا از آجیل های مورد علاقه خود استفاده کنید. شوهر من عاشق این شکلات با پسته است.
  • اگر عاشق نارگیل هستید ، p قاشق چای خوری عصاره خالص نارگیل طعم را حتی بیشتر افزایش می دهد.

سوالات متداول

چگونه شکلات را از ابتدا درست می کنیم؟

به طرز شگفت آوری آسان است! من دوست دارم پودر کاکائو ، روغن نارگیل ، عسل و بادام را مخلوط کنم و شکلات خوشمزه ای ایجاد کنم که از خوردن آن احساس خوبی داشته باشم.

چه مدت می توانید شکلات خانگی را نگه دارید؟

همانطور که احتمالاً می توانید تصور کنید ، ماندگاری آن به اندازه شکلات تجاری نیست. و نیاز به یخچال دارد. می توانید آن را حدود یک هفته در یخچال ، در ظرف در بسته نگه دارید.

چرا شکلات ملیت من است؟

روغن نارگیل خوشمزه است ، اما از آنجا که در دمای اتاق تقریباً مایع است ، هر شکلاتی که با آن درست شود کاملاً نرم خواهد بود. بنابراین باید آن را در یخچال نگه دارید.
گزینه دیگر استفاده از کره کاکائو درجه غذایی به جای روغن نارگیل است. اما من فهمیدم که حتی وقتی با روغن نارگیل درست می شود ، بعد از مدتی استراحت و تثبیت در یخچال ، شکلات آنقدر خوب نیست.

 


:: برچسب‌ها: شکلات ,

نویسنده : ساسان سلمانی تاریخ : شنبه 21 فروردين 1400

سیب زمینی سرخ کرده محبوب ترین فست فود

سیب زمینی سرخ کرده یکی از محبوب ترین فست فود های جهان است. با اینکه کلمه ی فرانسه در French fries آمده اما منشا این خوراکی محبوب به کشور بلژیک بر می‌گردد. سیب زمینی سرخ کرده در ظرف یکبار مصرف کاغذی، مقوایی، کارتنی و... به صورت مات یا گلاسه و در سایز های بزرگ، کوچک و متوسط تولید می‌شود.

ظرف سیب زمینی

ظرف سیب زمینی سرخ کرده یا سبد سیب زمینی معمولاً سر باز است و برای سرو مستقیم در رستوران یا فست فود استفاده می‌شود. ظرف سرباز سیب زمینی مناسب سفارش های بیرون بر نیست زیرا از غذا محافظت نمی‌کند. این ظرف های یکبار مصرف برای بسته بندی انواع غذاهای سوخاری هم استفاده می‌شوند. ظرف سیب زمینی آماده طرح دار در سایز های مختلف برای استفاده سریع و آسان تولید می‌شود.

ظرف سیب زمینی

 

لیوان سیب زمینی

لیوان سیب زمینی یک نوع لیوان کاغذی است که از کارتن، مقوا، کاغذ کرافت و ... ساخته می‌شود. لیوان سیب زمینی طرح دار به صورت مات یا گلاسه در طرح های آماده تولید می‌شود. سفارش لیوان کاغذی سیب زمینی در دار و بدون در تعداد بالا امکان‌پذیر است. لیوان سیب زمینی بزرگ و کوچک در دار معمولاً برای سفارش های بیرون بر استفاده می‌شود تا غذا از بسته بندی بیرون نریزد و سرد نشود.

 

لیوان سیب زمینی

جعبه سیب زمینی

جعبه سیب زمینی سرخ کرده به صورت جعبه سیب زمینی قایقی، جعبه سیب زمینی مخروطی، جعبه سیب زمینی مکعبی و... تولید می‌شود. قیمت جعبه سیب زمینی به جنس جعبه و تعداد سفارش بستگی دارد. جعبه سیب زمینی برای بسته بندی غذاهای بیرون بر و سوخاری استفاده می‌شود. خرید جعبه سیب زمینی با چا آماده و در اندازه ها کوچک و بزرگ و تعداد بالا امکان پذیر است.

 

جعبه سیب زمینی

 




نویسنده : ساسان سلمانی تاریخ : یک شنبه 12 بهمن 1399

تاریخچه‌ ای خوشمزه از سیب‌ زمینی‌ سرخ‌ کرده بلژیکی

دعوای میان بلژیک و فرانسه بر سر اختراع سیب‌زمینی سرخ‌کرده همچنان ادامه دارد. اما تاریخ در مورد مبدأ پیدایش این میان وعده‌های لذیذ چه می‌گوید؟

چطور یک بلژیکی را اذیت کنیم؟ از او در مورد سیب‌زمینی‌های سرخ‌کرده فرانسوی سؤال کنید. با این پرسش، شانس اینکه طرف مقابل شما با چهره‌ای برافروخته سعی در اصلاح سؤالتان داشته باشد و بگوید «سیب‌زمینی‌های سرخ‌کرده بلژیکی» زیاد است.

این سیب‌زمینی‌های سرخ‌شده در روغن، تاریخی طولانی دارند و ریشه‌ی آن‌ها به فرهنگ بلژیکی گره خورده است.

این مقاله نگاهی کوتاه به منشأ پیدایش سیب‌زمینی‌های سرخ‌کرده بلژیکی و میزان اهمیت آن‌ها دارد.

سیب زمینی سرخ کرده بلژیکی

روغنی، اما نه خیلی چرب

بلژیکی‌ها به غذاهای خود اهمیت زیادی می‌دهند؛ به‌خصوص سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌هایشان. سیب‌زمینی‌های سرخ‌کرده‌ی واقعی بلژیکی در ابعاد ضخیم برش می‌خورند و برای دو بار سرخ می‌شوند.

آن‌ها در بین هر عملیات سرخ کردن، سرد می‌شوند. این کار باعث می‌شود تا سیب‌زمینی‌ها از بیرون تردتر شوند، درحالی‌که مغز آن‌ها همچنان نرم باقی بماند. بهتر اینکه، آن‌ها در مقایسه با سیب‌زمینی‌های نازک برش خورده که یک‌بار و برای مدتی طولانی‌تر در روغن سرخ می‌شوند، کم‌چرب‌تر هستند. بااین‌حال، نه به این معنی که لزوماً سیب‌زمینی‌های سرخ‌کرده‌ بلژیکی سالم هستند.

سیب زمینی سرخ کرده بلژیکی

سیب‌زمینی‌های سرخ‌کرده‌ سنتی در روغن حیوانی سرخ می‌شوند، اما حالا شمار بالایی از بلژیکی‌ها ترجیح می‌دهند از روغن‌های گیاهی استفاده کنند.

سیب‌زمینی‌ها همچنین با یک سس لذیذ مایونز سرو می‌شوند. اگر از مایونز خوشتان نمی‌آید، نگران نباشید؛ طیف گسترده‌ای از سس‌ها در فروشگاه‌ها و دکه های سیب زمینی سرخ کرده وجود دارد. در کنار این میان‌وعده، گزینه‌های متنوع دیگری چون گوشت و سایر خوراکی‌ها هم سرو می‌شود.

ازآنجایی‌که سیب‌زمینی سرخ‌کرده محبوب‌ترین فست‌فود در بلژیک است، وقتی‌که در یک خیابان مستقیم قدم می‌زنید، با چند فروشگاه عرضه‌ی آن‌ها روبرو می‌شوید.

سیب‌زمینی‌های سرخ‌کرده از سوی دکه‌های مواد غذایی در یک پاکت کاغذی قیفی شکل سرو می‌شوند. اما گاهی هم می‌توان سیب‌زمینی‌های سرخ‌کرده را در جعبه‌های پلاستیکی یا کارتنی دریافت کرد.

وقتی‌که در بروکسل هستید، حتماً باید فست‌فود اختراعی بلژیکی‌ها به نام میترایِت (mitraillette) را امتحان کنید. این ساندویچ که بخش اصلی آن را سیب‌زمینی سرخ‌کرده تشکیل می‌دهد، در میان دانشجویان بسیار محبوب است.

سیب زمینی سرخ کرده بلژیکی

سیب زمینی های سرخ کرده فرانسوی

خواننده، نوازنده و رَپِر بلژیکی، پل وَن هاور، موسوم به استرومای، در خلال کنسرت خود در نیویورک فریاد زد: «آن‌ها سیب‌زمینی‌های فرانسوی نیستند، بلکه بلژیکی هستند.»

نظریه‌های متعددی در مورد این خوراکی‌های لذیذ سرخ‌شده در روغن وجود دارد. بر طبق یک نظریه، عده‌ای از سربازان آمریکایی و بریتانیایی در خلال جنگ جهانی اول در بلژیک تصور می‌کردند که در فرانسه هستند. آن‌ها وقتی‌که با سیب‌زمینی‌های سرخ‌کرده روبرو شدند، نام آن را «سیب‌زمینی‌های فرانسوی» گذاشتند.

نظریه‌ی دیگر مربوط به زبان‌شناسی می‌شود؛ فرنچ (french) کردنِ چیزی به معنای خلال کردن آن چیز به‌شکل باریک است؛ بنابراین این اسم شاید اصلاً مربوط به نام کشور منشاء سیب‌زمینی سرخ‌کرده نباشد، بلکه تنها به شیوه‌ی خلال کردن آن اشاره دارد.

سیب زمینی سرخ کرده بلژیکی

این احتمال نیز وجود دارد که سیب‌زمینی‌های سرخ‌کرده در زبان آمریکایی-انگلیسی به کشور فرانسه ارتباط داده شده‌اند، زیرا این کشور بود که سیب‌زمینی سرخ‌کرده را از طریق آشپزان فرانسوی در قرن نوزدهم رواج داد.

تا به امروز، نه بلژیک و نه فرانسه نتوانسته‌اند ثابت کنند که ریشه‌ی سیب‌زمینی سرخ‌کرده به کشور آن‌ها بازمی‌گردد. این ایده که ماهیگیران بلژیکی برای اولین بار در سال ۱۷۸۱ سیب‌زمینی سرخ‌کرده خورده‌اند نیز نامحتمل است؛ آن ماهیگیران بیچاره اصلاً چنین حجمی از روغن برای سرخ کردن غذاهای خود نداشتند!

اگرچه نمی‌توان این حقیقت را کتمان کرد که فروشندگان خیابانی در پاریس در سال ۱۷۸۹ سیب‌زمینی سرخ‌کرده می‌فروختند، اما نمی‌توان با قطعیت گفت که این فست‌فود لذیذ در فرانسه اختراع شده باشد؛ بنابراین بحث‌های مربوط به این میان وعده همچنان ادامه دارد.

فرقی نمی‌کند که سیب‌زمینی سرخ‌کرده ریشه در بلژیک دارد یا نه، اما باید گفت که این فست‌فود همچنان بخش مهمی از فرهنگ غذایی این کشور است. تقریباً تمامی غذاهای ملی بلژیکی همراه با سیب‌زمینی سرخ‌کرده در گوشه‌ای از ظرف سرو می‌شوند.

سیب زمینی سرخ کرده بلژیکی

هنر خوشمزه

این واقعیت که سیب‌زمینی‌های سرخ‌کرده برای بلژیکی‌ها بسیار مهم هستند، در آهنگ‌ها و آثار هنری تولیدشده‌ی هنرمندان بلژیکی هم انعکاس یافته است.

از آهنگ «صدف و سیب‌زمینی» از استرومای گرفته تا اثر هنری مشهور «قابلمه پر از صدف» از مارسل برودتار (Marcel Broodthaers)، نشان می‌دهد که بلژیکی‌ها هراسی از به نمایش درآوردن غذای ملی خود در بین عموم ندارند.

ژیل اوبن، دیگر هنرمند بلژیکی عاشق کشیدن نقاشی سیب‌زمینی‌های سرخ‌کرده است و دو موزه‌ی سیب‌زمینی سرخ‌کرده، یکی در آنتورپ و دیگری در بروکسل، وجود دارد. شهرهای مختلف بلژیک دارای یک مرکز آموزشی هستند که فروشندگان آینده‌ی سیب‌زمینی سرخ‌کرده در آن به تمرین خلاقیت‌های خود می‌پردازند. ظرفیت کلاس‌های آموزشی این مراکز اغلب پر است.

وقتی‌که بلژیک در سال ۲۰۱۱ با بحران سیاسی روبرو شد و دولتی نداشت، گفته شد که سیب‌زمینی‌های سرخ‌کرده تنها عاملی هستند که می‌توانند این کشور را یکپارچه نگه دارند. بدون شک سیب‌زمینی‌های سرخ‌کرده بخش مهمی از فرهنگ بلژیکی هستند و مردم این کشور با شور و اشتیاق از میراث خود دفاع می‌کنند.



 


:: برچسب‌ها: سیب زمینی, جعبه سیب زمینی, ویرگول, تهیه سیب زمینی, ,

نویسنده : ساسان سلمانی تاریخ : یک شنبه 21 دی 1399

سیب زمینی سرخ کرده رستورانی

 

در این مطلب با طرز تهیۀ دو نوع سیب زمینی سرخ کردۀ رستورانی آشنا می‌شوید.
 
سیب زمینی

سیب زمینی سرخ‌ کردۀ رستورانی از آن‌ دسته پیش‌غذاهایی است که هوش از سر همه می‌پراند. از سوی دیگر همۀ افراد بدون اغراق طرز تهیۀ سیب زمینی سرخ کرده را بلدند. اما تعداد کسانی که می‌توانند یک پرس سیب‌ زمینی سرخ‌ کردۀ ترد و پوک و خوش‌مزه به سبک رستورانی درست کنند، چندان زیاد نیست.

جعبه سیب زمینی سرخ کرده

مواد لازم:

  • سیب‌ زمینی به تعداد دل‌خواه
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • آب به میزان لازم
  • روغن مایع به میزان لازم

طرز تهیه:

سیب زمینی

برای اینکه سیب‌ زمینی ترد و پفکی درست کنید، اول باید سیب‌ زمینی‌ها را بلانچ کنید. برای این کار سیب‌ زمینی‌ها را به اندازۀ بزرگ خلال کنید. بهتر است قطر سیب‌ زمینی‌ها کم نباشد و کمی ضخیم باشند. روش بلانچ کردن به این ترتیب است که در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و یک دقیقه سیب‌ زمینی‌ها را در آب جوش بیندازید. سپس بلافاصله سیب‌ زمینی‌ها را در آب سرد ریخته و آبکش کنید.

بعد از آبکش کردن سیب‌ زمینی‌ها را با نمک و فلفل‌های مورد علاقه‌ مزه‌دار کنید. سپس در سرخ‌کن یا تابه‌ای گود یا قابلمه با روغن داغ فراوان آن‌ها را سرخ کنید. سیب‌ زمینی به این سبک بسیار ترد، خوش‌مزه، طلایی و البته مغز‌پخت می‌شود. سیب‌ زمینی‌های سرخ شده را روی یک دستمال تمیز یا کاغذ روغنی بگذارید تا روغن اضافی‌ گرفته شود. این مدل سیب‌ زمینی سرخ کردۀ رستورانی با سس قارچ و پنیر و همچنین سس کچاب بسیار دل‌چسب و لذیذ می‌شود.



:: برچسب‌ها: جعبه سیب زمینی ,

نویسنده : ساسان سلمانی تاریخ : یک شنبه 21 دی 1399

یا اولین باش , یا بهترین!
5 دانستنی خواندنی  فست فود مک دونالد !
مک دونالد برندی است که علاوه بر اول بودن در صنعت رستوران داری , طبق نظرات مردم در طول سال های متعدد  بهترین رستوران هم نام گزاری شده است ! میخوای راجبش بیشتر بدونی ؟ بخون !

تاریخچه رستوران مک دونالد  | McDonald’s History

 

 

رستوران مک دونالد یکی از معروف ترین رستوران های فست فودی دنیا هست که وقتی به شهرت رسید اکثر رستوران های فست فودی علاقه داشتند که سبک کسب و کار و حتی چیدمان رستوران خودشان را شبیه مک دونالد کنند زیرا مردم با رستوران های  مک دونالد توانستند ارتباط  خوبی برقرار کنند و احساس خوبی در محیط این رستوران داشته باشند.

 از کیفیت غذاها و اختصاصی بودن آن ها تا رفتار کارکنان رستوران همگی انحصارا مخصوص این رستوران بوده است .

در سال1967 اولین شعبه رستوران مک دونالد در کانادا افتتاح شد و تا سال 1998 تعداد رستوران های این برند به 12000 عدد رسیده بود و در اوایل قرن 21  رستوران مک دونالد بیش از 36000  شعبه  در 110 کشور تاسیس کرده بود .

 رشد و گسترش رستوران های مک دونالد در دهه 1990 به مقداری زیاد شده بود که مردم می گفتند هر 5 ساعت یک رستوران مک دونالد در گوشه ایی از دنیا افتتاح می شود.خ

رستوران های مک دونالد با داشتن یک سبک واحد و منحصر به فرد خودشون همراه با نگه داشتن کیفیت غذاهایشان در طول سالیانی که تاسیس شده است که کار بسیار دشواری است توانسته  به شهرت جهانی برسد .

مک دونالد بزرگ ترین رستوران زنجیره ای فست فود در سرتاسر جهان است و در 110 کشور مدرن دنیا  شعبه دارد و روزانه 57   ملیون مشتری سرویس دهی می کند .این شرکت یکی از شرکت های موفق در دنیای کسب و کار است که تبدیل به یک مرجع بزرگ برای رستوران دارانی شده است که می خواهند کسب و کار خودشان شروع کنند .

 

اختصاصی بودن مک دونالد  | McDonald’s exclusivity

 

 

یکی از بزرگ ترین رمز های موفقیت مک دونالد اختصاصی بودن اجزا آن است . طرز برخورد کارکنان , رنگ لوگو این برند , طرز تهیه  همبرگر ها و فست فود هایش , چیدمان و نظم رستوران , نوشابه هایی که استفاده می کند  و از همه مهم تر نوع بسته بندی غذا هایش تمامی نکاتی بود که مک دونالد در آنها منحصر به فرد است .

این برند وقتی به شهرت رسید اکثر برند های مرتبط با صنف کاریش آرزو داشتند که با مک دونالد همکاری متقابل داشته باشند که از جمله این برند ها شرکت کوکاکولا , بزرگترین شرکت تولید نوشابه های گاز دار ,بود..

شرکت کوکاکولا به طور اختصاصی برای این رستوران نوشابه تولید می کند و در لیوان های جالبی با طرح اختصاصی مک دونالد به دست مشتریان همراه غذایی که سفارش داده اند , می رساند .

بسته بندی های فست فود این رستوران به مشتریان خود, احساس خوبی می دهد . جعبه های همبرگر, جعبه های پیتزا , جعبه سیب زمینی  و سایر بسته بندی ها به طور اختصاصی طراحی شده و به تولید انبوه رسیده است .

از این رو شرکت های بسته بندی در سراسر دنیا برای برآورده کردن نیاز های مشتری سبک خط تولید بسته بندی های غذای خودشان را تغییر دادند . در کشور خودمان شرکت چاپ و بسته بندی ایرانیان پک در این صنعت یکه تاز هست . جعبه پیتزا , جعبه برگر , جعبه سیب زمینی ایرانیان پک به طور اختصاصی برای برخی از مشتری ها به سبک جعبه های فست فود مک دونالد طراحی شده است که در سایت این شرکت میتوانید نمونه های آن را مشاهده کنید .

 

همبرگر مک دونالد  | McDonald’s Hamburger

 

 

مک دونالد تنها در نام رستوران خود برند نیست بلکه همبرگر های این رستوران یکی از معروف ترین همبرگر های دنیا است واز  خیلی از رستوران هایی که به صورت اختصاصی فقط همبرگر سرو می کنند از  طرز تهیه همبرگر مک دونالد استفاده می کنند .

مک دونالد به تدریج به محبوب ترین رستوران ها برای خانواده های مختلف تبدیل شد . قیمت منصفانه و طعم لذیذ همبرگر هایش آن را به رستوران مورد علاقه کودکان  و خانواده  ها کرد.

 

کارکنان مک دونالد  | McDonald’s Staff

مک دونالد با داشتن شعبه های متعدد تو اکثر کشور ها , کارکنان بسیار زیادی را تا الان استخدام کرده است . شما پیش خود حساب کنید این کارکنان , رستورانی که در آن مشغول به کار هستند را به آشنایان خود معرفی کنند . این امر یک بازاریابی کلامی بسیار قوی برای این برند است . طبق تحقیقات مسن ترین فردی که در این رستوران کار میکند 92 سال سن دارد و در سنگاپور همراه با 8 فرزند خود زندگی میکند .

یک کمپانی آمریکایی مسابقه ای با نام «صدای مک دونالد» برگزار می کند . برنده این مسابقه در سال 2017 بیش از 25 هزار دلار جایزه دریافت کرد و از چهره های معروف سینما برای داوری این مسابقه دعوت کرند .

منبع : سایت خبری اتاق نیوز 

کد خبر: 447534

 




نویسنده : ساسان سلمانی تاریخ : چهار شنبه 17 دی 1399

2 روش برای درست کردن سیب زمینی سرخ کرده رستورانی

 

یکی از خوراکی های دوست داشتنی فست فودی ها سیب زمینی سرخ کرده ترد و خوشمزه اون هست که واقعا آدمو مجبور می کنه آب دهنشو قورت بده. چقدر خوب میشد می تونستیم در خانه سیب زمینی سرخ کرده عین مال فست فودی ها اما با روغن سالم و در تمیزترین حالت درست کنیم و البته به صرفه تر؛ این پست با دو روش متفاوت بهتون یاد میده که چطور خودتون می تونید سیب زمینی سرخ کرده فست فودی درست کنید.

دستور اول تهیه سیب زمینی سرخ کرده ترد فست فودی

مواد لازم

  • سیب زمینی
  • روغن سرخ کردنی
  • نمک

آماده کردن خلال سیب زمینی

۱- سیب زمینی ها را بعد از شستن نازک پوست بگیرید و سعی کنید به تیکه‌های یکسان برش بزنید. فقط چون می خواهید سیب زمینی سرخ کرده فست فودی درست کنید؛ باید برش های که میزنید بلند و درشت به اندازه عرض بند انگشت اشاره‌تون باشد.

 

۲- یک دور خلال سیب‌ها را با آب سرد، آب بکشید و اگر وقت دارید برای اینکه خوشمزه‌تر شوند، آنها را داخل ظرف بریزید و روی آنها را آب بریزید به حدی که آب روی همه‌ی خلال‌ها را بگیرد. نمک (مثلاً برای ۲ عدد سیب زمینی متوسط حدود یک قاشق مربا خوری پر) به آنها اضافه کنید. و حدود نیم ساعت در یخچال بماند.

اینکار برای این است که سیب زمینی ها در هنگام سرخ کردن بهم نچسبند؛ اما اگر وقت ندارید، حداقل یکی دوبار سیب‌ها را خوب با آب سرد بکشید؛ تا نشاسته‌ی روی آنها که موجب بهم چسیبدن خلال‌ها می شود با آب کشیدن برود.

۳- بعد خلال ها را بگذارید تا خشک شوند. اینکار باعث می‌شود کم‌تر روغن مصرف کنند و همچنین بهم نچسبند. اگر وقت ندارید با حوله نخی تمیز یا دستمال سفره کاغذی آنها را خشک کنید تا آب نداشته باشند.

حتما بخوانید: طرز تهیه کوکوی سیب زمینی کم روغن و خوشمزه

سرخ کردن خلال ها و تهیه سیب زمینی سرخ کرده فست فودی

۱- اگر می‌خواهید سیب زمینی سرخ کرده مانند فست فودها شود باید آب بگذارید جوش بیاید و بعد خلال سیب ها را داخل آب در حال جوش بریزید؛ تا حدود ۴ الی ۵ دقیقه بجوشند و نیم‌پز شوند. اینکار باعث ترد شدن سیب زمینی سرخ کرده می‌شود. اما اگر می‌خواهید خشک و برشته شوند و مثل سیب زمینی داخل خورشت،دیگر نیاز به نیم‌پز کردن آن‌ها نیست.

۲- روغن به مقدار مورد نیاز داخل تابه بریزید. سعی کنید از تابه‌های نچسب استفاده کنید، تا هم روغن کم‌تر مصرف شود هم سیب‌ها به ته تابه نچسبند و خرد نشوند. اجازه دهید روغن خوب داغ شود به حدی که وقتی یک تیکه سیب داخل آن می اندازید صدای جزجز روغن بلند شود. می‌توانید یک عدد خلال داخل روغن بیندازید؛

تا وقتی که شروع به جوشیدن روغن کرد، متوجه شوید که زمان مناسب ریختن سیب‌ها رسیده است.

در مورد میزان روغن اگر برایتان مشکلی ندارد در حدی بریزید که روی سیب را بگیرید در این صورت از تابه کوچک استفاده کنید که روغن کمی ببرد. اگر می خواهید روغن کم هم استفاده کنید مشکلی ندارد روغن در حدی باشد که می خواهید عادی سیب زمینی را سرخ کنید. در این حالت سیب زمینی ها کمی اطرافشان قهوه ای رنگ می شود و اون رنگ یکدست مانند وقتی که در روغن زیاد سرخ می شوند را ندارند.

نکته:اگر روغن کم می ریزید تابه‌ای که انتخاب می‌کنید، باید به حدی باشد که خلال سیب‌های روی هم قرار نگیرند و همه در ته آن جا شوند. وگرنه دو یا سه مرتبه سیب ها را سرخ کنید تا همه بخوبی و یکنواخت سرخ شوند.

۳- وقتی سیب‌ها داخل ماهیتابه ریختید و آنها را پهن کردید؛ تا وقتی زیر سیب‌ها تغییر رنگ نداده و رنگ آن زردتر نشده، یعنی کمی سرخ نشده‌اند، آنها را بهم نزنید تا سیب‌ها تیکه تیکه نشوند. چون سیب ها را پختید خیلی باید مواظب باشید و آرام و کم بهم بزنید تا خرد نشوند. بخصوص اگر روغن کم تر ریختید.

می توان یک الی دو ساعت سیب زمینی های پخته را در فریزر قرار دهید تا یخ بزند و موقع سرخ کردن خرد نشود. اما من اینکار رو نمی کنم فقط موقع سرخ کردنشون حواسم هست آرام و کم بهم بزنم تا خرد نشوند.

۴- بعد از اینکه سیب‌های شما خوب سرخ شد؛ آنها را داخل آبکش بریزید تا روغن اضافی آنها گرفته شود. اگر می‌خواهید بیشتر روغن آنها گرفته شود، آنها را روی دستمال سفره کاغذی یا کاغذ روغنی پهن کنید.

دستور دوم برای درست کردن سیب زمینی سرخ کرده فست فودی

مواد لازم:

  • سیب زمینی بزرگ ۳ عدد
  • روغن
  • یک ظرف آب سرد
  • یک ظرف آب در حال جوش
  • بیکینگ پودر ۳/۴ قاشق چای خوری

مراحل تهیه سیب زمینی سرخ کرده ترد فست فودی

۱- سیب زمینی هایی را برای خلال کردن انتخاب کنید که یک اندازه باشند تا خلال های یک اندازه داشته باشید. به اینصورت هم قشنگ تر می شود، هم همه باهم به یک اندازه سرخ می شوند. آنها را به یک اندازه، برش های درشت و بلند بزنید.

کلفتی هر خلال تقریباً به اندازه عرض بند انگشت اشاره باشد.

۲- خلال های برش زده را ۵ دقیقه در آب سرد قرار دهید تا نشاسته آنها گرفته شود و بهتر چیپسی شوند.

۳- در یک ظرف سه چهارم قاشق چای خوری بیکینگ پودر و آب در حال جوشیدن بریزید و سیب زمینی ها را برای ۱۰ دقیقه در آن قرار دهید. تا بافت سیب نرم و آماده برای چیپس شدن شود.

۴- بعد از ۱۰ دقیقه سیب ها را از آبکش کنید و آنها را خوب خشک کنید تا وقتی داخل روغن می اندازید روغن به بیرون نپاشد.

توجه: اگر مهمان دارید سیب ها تا این مرحله آماده کنید. آنها را از آب بگیرید و بگذارید در یخچال، بعد آنها را سرخ کنید تا داغ و تازه باشند.

۵- در یک قابلمه در حدی که روغن روی سیب ها را بگیرد، روغن بریزید. صبر کنید که روغن داغ شود.

با یک خلال س

یب زمینی تست کنید، اگر آن را داخل روغن انداختید اطراف آن شروع به جوشیدن کرد، یعنی روغن آماده شده.

بقیه سیب ها را با احتیاط داخل روغن بریزید و صبر کنید تا ترد و چیپسی شوند.

وقتی سیب زمینی سرخ شود سبک شده و روی روغن قرار می گیرد. با کف گیر آنها را بگیرید و روی دستمال سفره کاغذی یا کاغذ روغنی قرار دهید تا روغن اضافه آنها گرفته شود.

۶- در آخر به سیب زمینی سرخ کرده فست فودی خودتون نمک و ادویه‌ای که دوست دارید، بزنید و با سس میل کنید.

توجه: در ابتدا به سیب زمینی نمک نزنید تا تردتر شود. نمک را در آخر اضافه کنید. همچنین به اندازه قابلمه داخل آن خلال سیب زمینی بریزید تا سیب زمینی ها کاملاً و یکدست سرخ شوند.

حتما بخوانید: جعبه سیب زمینی ایرانیان پک 

 

ادویه سیب زمینی سرخ کرده :

بیشتر بستگی به ذائقه شما دارد. اما معمولاً کمی نمک، کمی پودر سیر و کمی آویشن، بعد از اینکه سیب‌ها کاملاً سرخ شدن و روی دستمال گذاشتید که روغن آنها برود روی سیب‌ها بریزید. و با سس کچاپ سیب زمینی سرخ کرده فست فودی ترد خودتون رو میل کنید.

دیگر سبزیجاتی که برای سیب زمینی سرخ کرده می توانید استفاده کنید: پونه، رزماری، نعنا خشک، ریحان خشک است. که بصورت پودر در آخر که از روی حرارت سیب ها را برداشت روی خلال ها بریزید.

دو نکته :

۱- اگر مقدار زیاد سیب زمینی خلال کردید؛ برای اینکه تا ۴ الی ۵ روز آنها را سالم نگه دارید، آنها را داخل ظرف گود ریخته روی آنها آب بریزد و کمی سرکه با توجه به مقدار سیب زمینی‌ها، به آنها اضافه کنید و بگذارید داخل یخچال.

۲- در هنگام پوست کندن سیب زمینی حتما قسمت‌های سبز سیب را بگیرید. در پستی جداگانه بطور کامل نوشتم چرا خوردن قسمت های سبز شده سیب زمینی ضرر دارد؟ که توصیه می کنم آن را بخوانید.

تجربه من:

من از هر دو روش برای درست کردن سیب زمینی سرخ کرده استفاده کردم. هر دو روش ها خوب بودن. روش دوم چون سیب ها را نمی پزیم قشنگ تر میشه و اصلاً خورد نمیشه. روش اول روغن کم تری برای سرخ کردن آنها لازمه.

من روش دوم رو بیشتر دوست داشتم. اما هر دو روش خیلی کم روغن میکشه و خوب میشه.

اینم تصویر سیب زمینی سرخ کرده فست فودی که من با روش دوم درست کردم. عالی شد. سس کنارش هم خونگیه که خیلی راحت و سریع می تونید خودتون درست کنید و عالی می شود. دستور تهیه سس گوجه با رب و گوجه فرنگی رو حتما بخونید.

لطفاً در مورد راهکارهای خوشمزه تر و ترد شدن و همچنین ادویه هایی که برای  سیب زمینی سرخ کرده فست فودی بکار می برید، برامون بنویسید و البته خوشحال می شویم نظرتون رو در مورد این دو روش برامون بنویسید.



:: برچسب‌ها: جعبه سیب زمینی,

نویسنده : ساسان سلمانی تاریخ : پنج شنبه 11 دی 1399

بسته بندی با کاغذ ذرت

بسته بندی با کاغذ ذرت

امروزه بسیاری از صنایع مرتبط با چوب و کاغذ برای تامین مواد اولیه با مشکل رو به رو هستند.پسماند مواد زراعی برای بسیاری از صنایع آلترناتیو خوبی به حساب می آیند زیرا علاوه بر این که رویش، برداشت و مصرف آنها تخریب های زیست محیطی کمتری به بار می آورد در مقایسه با چوب امتیازات منحصر به فردی دارند. در حال حاضر بخش اعظم صنایع چوب و کاغذ در منطقه شمال کشور واقع شده اند؛ این موضوع، افزایش میزان تقاضا برای برداشت چوب و متعاقب آن تخریب عرصه‌های جنگلی را در پی دارد. کاغذ ذرت

مزایای استفاده از پسماند

 

مهمترین پسماندهای کشاورزی مستعد برای استفاده در صنایع چوب و کاغذ عبارت اند از باگاس، کاه غلات، کلزا که مهم ترین آن ها ساقه ذرت می باشد. یکی از امتیازات استفاده از پسماند ذراعی در صنایع مختلف از جمله بسته بندی، در دسترس بودن آن در بسیاری از نقاط کشور است. به عنوان مثال گیاه ذرت در حال حاضر در بسیاری از نواحی زراعی ایران یافت می شود و از محصولاتی است که پسماند زیادی دارد.

 

بسته بندی با کاغذ ذرت

 

پسماند های ذراعی همچون ساقه ذرت قیمت تمام شده کالای نهایی را به مراتب پایین می آورند. علت آن می تواند حجم بالای پسماند ذراعی باشد که بر اساس مطالعات سازمان جهاد کشاورزی سالانه چیز حدود 5.2 میلیون تن برجای می ماند. با این حال چالش هایی از جمله خشک کردن ، حذف زوائد مثل اسفنج داخل ساقه و مواردی از این دست فعلا حل نشده باقی مانده است.

البته با توجه به روی کرد جدید صنایع کاغذی می توان انتظار داشت در سال های پیش رو این معضلات نیز به مرور برطرف شوند. صنایع بسته بندی نیز از این پیشرفت ها غافل نبوده اند لذا کاغذ ذرت در تولید جعبه و پاکت به تازگی کاربرد فراوان یافته اند به عنوان مثال در تولید جعبه وافل می توان از این نوع مقوا بهره برد. اصناف فست فود و رستوران.

منبع مطالب وبلاگ ایرانیان پک 




نویسنده : ساسان سلمانی تاریخ : یک شنبه 7 دی 1399

نکاتی در مورد شرکت های چاپ و بسته بندی

نکاتی در مورد شرکت های چاپ و بسته بندی


پنج سوال که باید از شرکت های چاپ و بسته بندی باید پرسیده شود؟

شرکت های چاپ

بسیاری از مردم این گونه فکر می کنند که بیشتر شرکت های فعال در این زمینه کم و بیش محصولات مشابه عرضه می کنند. البته موضوع متن ما این نیست، بلکه در نظر داریم سوالاتی را مطرح کنیم که شما می توانید قبل از بستن قرارداد با یک شرکت بسته بندی از آنان بپرسید بنابراین پنج سوال حیاتی در این زمینه را مرور می کنیم. جعبه سیب زمینی بیرون بر

برای محصولات خود از چه مواد اولیه ای و با چه کیفیتی استفاده می کنید؟

شرکت های چاپ

بسیاری از مشتریان فکر می کنند استفاده از یک جعبه و پکیج ارزان برای راه افتادن کارشان کافی است و به سایر مسائل مربوط به آن فکر نمی کنند. به شما پیشنهاد می کنیم از با کیفیت ترین بسته بندی های موجود در بازار استفاده کنید، برای این کار سراغ جدید ترین مواد اولیه موجود در بازار بروید و از این بابت ترسی نداشته باشید، هر چه قدر برای کیفیت محصول هزینه کنید کم است.

آخرین محصول شما چه قابلیت هایی دارد؟

شرکت های چاپ

هنگام بستن قرارداد با یک شرکت بسته بندی اطلاعات لازم را درمورد ظرفیت خط تولیدشان کسب کنید.این اطلاعات در آینده نیز به کارتان خواهد آمد و می توانید بفهمید برای گسترش کسب و کارتان می توانید روی آن ها حساب کنید یا خیر.ممکن است یک شرکت نیرو و امکانات لازم برای تامین نیاز های فعلی شما را داشته باشد اما در آینده خیر. شرکت های چاپ

 

شرکت های چاپ

 

شرکت شما برای چه مدت زمانی دراین زمینه فعالیت دارد؟

شرکت های چاپ

پنهان کردن این مطلب که یک شرکت برای مدت کوتاهی فعالیت دارد کار دشواری است. مدت زمان فعالیت یک شرکت که نشان از تجربه ودانش بیشتردارد این امکان را به شما می دهد تا اهداف خود را به راحتی محقق کنید و حتی کیفیت محصول مورد نظرتان را ارتقا دهید.همچنین وقتی شرکتی مدت زمان طولانی تری فعال بوده است می تواند این اطمینان را به شما بدهد که برای مدت بیشتری دوام خواهد آورد و برای همکاری های بیشتر می توانید برنامه ریزی کنید.

چه ضمانتی برای تحویل به موقع سفارشات وجود دارد؟

 

قبل از بستن قرارداد با یک کمپانی پکیجینگ باید خیال خود را از بابت زمان تحویل گرفتن محصول آسوده کنید. صراحتا بپرسید چه تضمینی برای تحویل سفارشات در مهلت تعیین شده می دهند، اگر با قطعیت جواب ندادند بهتر است با شرکت دیگری همکاری کنید.

آیا پاسخگوی مشکلات مشتری خواهید بود؟

 

درصورتی که کار به درستی پیش نرود، شما باید نسبت به پیگیری و حل مشکل از سوی تولید کننده آسوده خاطر باشید و درکوتاه ترین زمان ممکن به تماس تلفنی یا سایر مکاتبات مشتری پاسخ داده خواهد شد. مجموعه ایرانیان پک با تکیه بر تیم متخصص طراحی و بروزترین دستگاه های صنعت چاپ این امکان را دارد تا همه نیاز های شما در زیمنه طراحی و چاپ محصولات بسته بندی پوشش دهد. شما را به بازدید از سایر صفحات این تارنما برای آشنایی بیشتر با محصولاتمان دعوت می کنیم. 

منبع مطالب وبلاگ ایرانیان پک  

l



:: برچسب‌ها: رستوران,

نویسنده : ساسان سلمانی تاریخ : شنبه 6 دی 1399

فست کژوال و تفاوت آن با فست فود

فست کژوال چیست


 

فست کژوال

 

قبل از هر موضوعی باید به این موضوع اشاره شود که در صنعت غذا کانسپت های کاری متعددی وجود دارد که یکی از آنها فست کژوال میباشد؛ تعریف ساده و عامیانه ی فست کژوال عبارت است از:
نوع خاصی از فست فود یا رستوران که نه به شیوه ی سرو غذا به صورت پخت اختصاصی با زمان بالا می‌باشد و نه مثل فست فود ها یک سری محصولات پیش آماده که غالبا کیفیت پایینی دارند را با روغن هایی که برای غذاهای قبلی و بعدی استفاده می‌شود را سریعا درست کرده و به مشتریان تحویل میدهند.

 

در واقع همان فست فود میباشد با این تفاوت که در فست کژوال ها غذا را با استفاده از مواد غذایی با کیفیت بالا و غالبا ارگانیگ درست کرده و در بسته بندی های بهداشتی به مشتریان تحویل میدهند، نکته ی قابل تامل در این سری از رستوران ها امکان مشاهده ی پروسه ی تولید غذا توسط مشتریان است. 

 

فست کژوال
 
فست کژوال

این نوع از رستورانداری یکی از سبک های پر طرفدار در دنیا می‌باشد که برند های همچون پنج نفر (فایو گارز) و… از پیشگامان آن میباشند که توانسته اند بیش از ۱۰۰۰ شعبه برای خود دست و پا کنند و البته از این نکته نباید غافل شویم که این سبک از رستوران‌داری در ایران نیز به شدت در حال پیشرفت و همه گیر شدن است، و برای اثبات این گفته همین بس که برند زنجیره ای فست فود شیلا به تازگی هشتگ فست کژوال را در کنار پست های خود قرار میدهد.

 

به دلیل استفاده از مواد خوراکی تازه معمولا این رستوران ها سطح قیمت بالاتری نسبت به فست فود ها دارند با این حال، به دلیل نبود میزهای جداگانه و سرویس دهی به معنی کامل آن  در سالن، نسبت به رستوران های شناخته شده با قیمت کمتری مواجه هستیم.

همچنین در مورد محیط این نوع از رستوران ها می توان گفت همچون فست فود مشتری احساس راحتی می کند. معمولا غذا به دو روش سرو می شود، اول این که بلافاصله بعد از سفارش دادن یا در مدت زمان کوتاهی سینی غذا در اختیار مشتری قرار می گیرد. و در روش دوم به صورت سلف سرویس مشتریان قادر خواهند بود غذای خود را از میز مخصوصی بردارند. با این حال سطح دستمزدها و مشتریانی که علاقه به پرداخت انعام دارند کمتر است  ...




نویسنده : ساسان سلمانی تاریخ : چهار شنبه 3 دی 1399



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به چاپ و بسته بندی فست فود مي باشد.